Puisi tetamu hati..sebuah catatan nostalgia

GARISAN

VVVROOOOOOOOOOOMMMMMM
bunyi ini melempang monologku
terawang santai tentang GARISAN
melihat, memikir,  merenung dan memahami
maksud yang tersirat

ku terlihat  keping hatinya
dinding nya penuh kesan kesan luka
dadanya penuh dengan kepedihan
wajahnya sugul tak keruan
rupanya banyak kesedihan dari kegembiraan
benarlah mengapa dilukis GARISAN

Aku BERDIRI di dalam garisan ini
diberinya panduan
ditulisnya arahan
maka aku disitu sering bernyanyi
lagu puisi
lagu rindu
jasad ku nayata
‘DUDUK DIAM -DIAM. DALAM GARISAN”
sedang ilusi ku sudah melangkaui  GARISAN


jasad ku meNari
jasad ku bernyanyi
didalam garisan
 sedang illusi ku
menyayangi
merinduI
mendambakan
jauh ke dalam sempadan
hati mu

Maafkan aku
kerna tak bisa
kerana tak setia
jiwa ku meronai dalam senyum dalam tenang
hingga tak!
DUDUK DIAM-DIAM DIDALAM GARISAN

maafkan aku...
maafkan aku...
maafkan aku
maafkan aku
maafkan aku
INILAH GARISAN KU..

~PENA~

24JULY12

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...