Puisi tetamu hati...lukisan nostalgia

RINDU YANG TERBIAR...

Awan..
araklah rindu ini semahu mu
kemana saja saujana kamu mampu...
temukan ruang-ruang kosong yang mahu
yang  masih ada...
jika ia boleh memenuhi ruangnya
kerna aku sudah tidak mampu mengaraknya,
dan jika kau tidak mampu;
Angin..
bawalah rindu ini kemana mahu mu
 dengan kudrat perkasa mu
 turut mana arah yang kamu suka
kerana aku sudah tidak mampu
 menangung beratnya
dan, jika kau tak mampu;
Hujan..
turunlah selebat mahu mu
timpalah rindu ini
agar dia tidak terawang-awangan
tanpa arah
tanpa kiblat..
dan lontarkan pada bumi
kerana aku tidak mampu mengawalnya..

Api...
bakarlah rindu ini
dengan kerakusan kepanasan mu
jadikan ia sampai debu
jangan kau tinggalkan walau sedikit sisa
kern aku sudah tidak berdaya
menangungnya.

Tanah...
seraplah sedalam tujuh  lapis mu
peluk ia erat-erat, biar..
menjadi sebati dengan mu..
kerna aku tidak sanggup melihatnya
tiada bertempat.

~pena~

18july12

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...