Puisi tetamu hati...lukisan nostalgia

TUBIR KASIH
jangan menangis  sayang
mentari masih terbit lagi di ufuk timur
dan pulangnya diufuk barat
usai itu rembulan pula menyambut  mu
 dengan putih  bersih cahayanya
dan aku ada diantaranya
menemani diri mu
tatkala dikau dihimpit  kesedihan

jangan menangis sayang
biarkan arus air trus mengalir ke muara
kerana pastinya di muara nanti
air yg keruh akan jernih
disuling dek ombak
menjernihkan kegusaran yang tersirat di hati
dan aku lah  yang membasuhnya
dengan belaian buih kemesraan

Jangan manangis sayang
hujan pasti turun
membashi bumi yang gersang
rerumput yg kekuningan itu
pasti kan segar menghijau
mewarnai jiwa mu yang sepi
aku yang akan  membajainya
 hingga subur.

Jangan menangis sayang
tutup lah ruang sepi dan sedih mu
bukalah seluas-luasnya layar hati mu
kan ku lukis  dengan setitis kasih
kan kutulis dengan secupak sayang
dan ku taburkan segenggam benih cinta
demi kebahagian mu


Jangan menangis sayang..
aku disetiap arah sisi diri mu...
dengan tubir kasih ku


(Aku rindu padamu teman...)
~pena~

17july12 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...