Puisi tetamu hati....sebuah nostalgia

ANDAI AKU BERCINTA LAGI

Andai aku bercinta lagi..
tidak akan ku TABIR kerdipan bebintang
tidak akan ku BIAS cahaya rembulan
tidak akan ku TEDUH sinar mentari
biar ia turut menerangi, menghangatkan
sinar kasih ku
di hamparan hati mu.

Andai aku bercinta lagi...
tidak akan ku PINTAL buih-buih dilautan
tidak akan ku bina BEBENTENG ombak
tidak akan ku RENTANG jejaring menadah arus
agar keindahan ombak turut menemani
sayang ku menyapa pantai hati mu

Andai aku bercintai lagi...
tidak akan ku CANTAS pepohon dilereng bukit
tak akan ku BAJAK  rerenek di tebing danau
tidak akan ku CABUT pepohon rhu di persisiran pantai
biar siulan angin merdu dayunya
turut menghantar  cinta ku ,menusuk
 didataran hati mu.

Andai aku bercinta lagi..
kan ku SEMBUHKAN
 luka dihati mu dengan KSC
biar ku BASAHI
kegersangan jiwa mu dengan KSC
segera ku KUPAS
 kesedihan disanubari mu dengan KSC
biar ku BELAI
 kesunyian diraga mu dengan KSC
semampu ku
seadanya kudrat ku
menurut kelembutan dan kesyahduan bahasa jiwamu.

~PENA~

17JULY2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...