kekosongan


kekosongan

aku sebenarnya tidak punya apa-apa
untuk kukongsikan buatmu teman
yang hanya adalah segudang steksa
mewarnai laman sejarah hidupku
membanjiri lautan kemahuanku
yang tentunya kutunjangi dengan
sedulang  pengharapan
secangkir penghargaan

aku memang tidak punya apa-apa
untuk kuhadiahkan kepadamu teman
melainkan sekajang daripada
pengalaman masa laluku
yang masih tersisa
kerna ia memang kusimpan
sedikit di dalam kantong hatiku
buat pengajaran dan pedoman
agar aku tidak terlena lagi
dalam ilusi yang kuciptakan sendiri

aku memang sudah tidak punya apa-apa
untuk kutitip buatmu teman
melainkan doa yang berpanjangan
agar kau tidak tidur seperti aku
dalam pelukan  mesra duniawi
agar kau tidak juga menghukumi aku
kerna kesilapan daripada kekhilafan ini!!

                                                     ilham budiman
                                                     18 Ogos 2012

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...